Pengikut Setia - Terima Kasih

Khamis, 23 April 2009

Bertemu blogawan - Azli Shukri

Mutaz dan Azli..
Aku dan Azli..
Azli.. banyak ideanya hasil dari disiplin budaya membaca


Masa jalan -jalan di PWTC dalam Pesta buku, aku terlihat susuk tubuh yang macam aku pernah lihat, aku berjalan laju menuju ke parkir, fikiranku ligat memikirkan siapa dia, tanpa berlengah aku terus menegur ' Azli, Assalamualaikum..' sambil menghulurkan tangan, saudara Azli lantas menjawab salam dan terkial-kial memikirkan sekeping tubuh dihadapanya, 'siapa ya?' tanyanya dngan rasa ingin mengingat.

'Penakiri' jawabku ringkas, sebenarnya aku dan Azli tidak pernah ketemu sebelum ini, Azli yang aku kenal ialah seorang blogawan yang hebat. Aku hanya pernah melihat gambarnya didalam blognya. 'Lama tak update blog?' tanyaku pula. ' susah sikit, saya dekat sini' jawab Azli sambil menghulurkan kad namanya. 'Oh..Saudara berkerja disini sekarang' kataku respon dari kad namanya. Jadi tentulah beliau disini sebagai seorang petugas institusi yang diwakilinya.

Kemudianya kami membuat temujanji untuk lepak-lepak, dihari dan waktu dijanjikan kami bertemu dekat Pusrawi. Aku membawa sahabatku Mutaz. Kami bercerita dari soal buku-buku di Pesta buku, bagaimana memilih bacaan, sehinggalah ke soal politik tanah air. Kami berbincang panjang, Saudara Azli ternyata duduk di kelasnya tersendiri. Banyak nasihat dan ilmu yang aku dapat. Saudara Azli kemudianya turut menghadiahkan kami sebuah buku karanganya, Psikosementik. Buku ini ditulis semasa usianya 24 tahun.

3 ulasan:

  1. Apa kt syorkan kat Azli,buat perjumpaan 'pengikut-pengikut'nya..

    BalasPadam
  2. terima kasih nice picture...happy to see u all

    BalasPadam
  3. Terima kasih kembali.. bagaimana dengan cadangan ikan emas?

    BalasPadam

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama