Pengikut Setia - Terima Kasih

Rabu, 22 April 2009

Satu hari di Pesta Buku..

Hari ini, seperti tahun- tahun yang sudah aku akan menjadi salah seorang pengunjung pesta buku. Cumanya sejak tiga tahun kebelakangan ini setelah mempunyai pendapatan sendiri, aku datang sebagai seorang yang menjunjung tinggi budaya membaca, bukan lagi sebagai penambah jumlah pengunjung . Tapi, walaupun aku dulu datang sebagai pengunjung tak berduit, aku akan berusaha menbawa balik hasil contohnya buku percuma dari JAKIM.

Tadi aku datang dengan isteri tercinta, anak yang berusia empat bulan dan sahabat. Kali ini kami datang dengan fokus yang jelas. Aku membeli beberapa buah buku, antaranya
1.Karangan Yusuf Qaradhawi, Manisnya Iman.
2.Fiqh Ibadat Jururawat Islam - Untuk adik yang bakal bergelar Jururawat.
3.Muhammad s.a.w - insan teladan sepanjang zaman
4.Kemilau -peribadi Nik Aziz - Sahabat hadiahkan ( Mutaz)
5.Merdeka rakyat dan keadilan
6.Serikandi -Suriani Abdullah - Bakal aku salin semula dalam blog ni.
7.Keberanian menggapai harapan - kisah Barrack Obama
8. Perjanjian & Dokumen Lama Malaysia - Sedih baca tentang penyingkiran Singapura.

Isteri aku pula selain majalah, dia turut membeli
1.Memoir seorang isteri pejuang
2. Kaedah penyelidikan.

Banyak lagi buku yang teringin, tapi tidak untuk waktu ini. Duit dan masa menghambat. Tapi kedai yang menjual telah aku ambil alamatnya. Malam ini dua buku telah selamat ditelaah.

Pada kalian yang turut membeli buku selamat membaca.

2 ulasan:

  1. Saudara penakiri,
    thanks for following my blog..

    Suka dan terasa pulak dgn catatan terakhir entri ini..
    ada yg minat membeli tetapi tak mampu nak membaca atau khatam ..

    Kiri = kidal? ,negatif? pembangkang?
    setuju ke ?

    BalasPadam
  2. kiri= kidal. saya memang kidal.

    negatif dan pembangkang itu tafsiran masing - masing.

    BalasPadam

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama