Pengikut Setia - Terima Kasih

Selasa, 28 April 2009

Isunya disini..

Media sokong kerajaan Perpaduan?
Media pro kerajaan akhir -akhir ini memainkan isu kerajaan perpaduan. Kononnya TG Nik Aziz bersetuju dan meminta jawatan menteri untuk PAS. Walhal apa yang dikatakan sebenarnya adalah perbincangan peribadi seorang anak dengan ayahnya. Catatan Nik Abduh telah diambil sebagai sumber penting. Sedangkan umum mengetahui Tg Nik aziz kini berada di tanah suci Mekah.

Media bijak memainkan isu ini, Hj Hadi sebenarnya telahpun menarik balik cadangan penubuhan kerajaan perpaduan itu. Cadangan tersebut ditarik balik kerana faktor ahli PAS yang kurang faham dan DS Najib sebagai PM. Sedangkan cadangan ini tidak pula mendapat tempat ketika mula-mula diutarakan semasa era Tun Abdullah. Walhal pimpinan kanan UMNO, Ku Li telahpun menerima cadangan tersebut.

Media dipercayai memainkan isu ini kerana timbulnya peluang berikutan catatan Nik Abduh dalam blognya, selain dari itu Muktamar PAS juga yang bakal berlangsung. Tujuan utama ialah untuk memecahbelahkan perpaduan PAS. Apa pun itu strategi parti politik pihak lawan,hak parti tersebutlah memporak perandakan lawannya, cumanya PAS perlu berhati-hati.

Reaksi segera yang diberikan berikutan catatan Nik Abduh melambangkan yang ahli PAS begitu sayangkan PAS dan mutiara mereka, Nik Aziz dan Hj Hadi.
Nik Abduh tidak mahu ayahnya difahamkan dengan benda yang salah oleh pembantu ayahnya. Setiausaha politik HJ Hadi, Roslan SMS pula, tidak mahu HJ Hadi dipersalahkan. Akhir-akhir ini kelihatan mereka tercari-cari jalan keluar setelah dilaga-lagakan oleh media. Bak kata HJ Hadi " Pokok PAS tak akan tercabut kerana tunjangnya Islam" insyaAllah..


Ada yang tersepit?

Beberapa blog pro kerajaan mencatatkan tentang pertemuan mereka dengan pemimpin kanan PAS. Tidak pula dimaklumkan siapa orangnya. Tapi ada blog yang terus sebut nama pemimpin tersebut. Beliau ialah salah seorang Naib Presiden PAS.
Menurut blog tersebut, Naib Presiden PAS ini menceritakan tentang banyak perkara. Tentang Anwar, krisis Perak dan pemilihan yang akan datang, kira macam bocor rahsialah..

Benda ni aku malas nak sebut, tapi kali ni aku terpaksa sebut. Pemilihan PAS pada jun nanti adalah yang terakhir sebelum PAS menentang BN pada PRU ke 13 nanti. Kalau ikut logik akal berdasarkan fenomena sekarang, PR boleh mengatasi BN dan seterusnya membentuk kerajaan pusat. Oleh yang demikian ada pimpinan PAS lagaknya macam tersepit, berebut jawatan kerana biasanya orang yang punyai jawatan dalam partilah yang akan dilantik ke kabinet sebagai contoh. Maka tak heranlah jika pemilihan kali ini panas.. Jika ini lah sikap pemimpin tersebut, perwakilan PAS harus mencantas pemimpin tersebut dari terus membuat onar.

2 ulasan:

  1. Sekarang zaman 'perang'.Media pun kena mengatur strategi berperang untuk mengalahkan lawan masing-masing..
    suka dailog ni " ada yang tersepit?"

    BalasPadam
  2. media lebih menjurus kepada populariti.Siapa yang mampu keluarkan isu2 hangat maka dialah yang juara tanpa mempedulikan yang benar dan yang salah.

    BalasPadam

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama