Pengikut Setia - Terima Kasih

Isnin, 20 April 2009

Lawan tetap lawan - Tun M


19.04.09 - malaysiakini
Tun M meminta agar BN tidak sepatutnya mengaku kalah dan perlu meletakkan calon dalam PRKl DUN Penanti PP.

"Saya fikir kalau kawasan itu kawasan Umno, kita tentu bertanding, ini pasal kita ingat ini kawasan parti lawan, kita tak nak bertanding.

"Jadi kalau kita nak tunggu kawasan Umno, nanti tidak ada kawasan Umno, kita tak bertandinglah, BN tidak pernah takut untuk meletakkan calon di mana-mana kawasan termasuk kubu kuat PAS di Kelantan".

Katanya, Umno perlu bertanding, jika tidak ia akan mengecewakan ahli dan penyokong BN di kawasan tersebut selain mencemar semangat dan maruah pejuang parti terdahulu.

20.04.09 - Malaysiainsider
Tun Dr Mahathir Mohamad is prepared to lead Barisan Nasional’s (BN) machinery for the Penanti by-election as his supporters continue to pile pressure on Umno president Datuk Seri Najib Razak to abandon his idea of skipping the expected vote in Penang.

The former prime minister believes he can defeat PKR in the stronghold of his arch-enemy Datuk Seri Anwar Ibrahim. Penanti lies within Anwar’s Permatang Pauh parliamentary constituency.

Tun M bersedia untuk memimpin jentera BN untuk PRK Penanti. Beliau juga menggesa agar DS Najib melupakan hasrat untuk tidak bertanding.

Beliau yakin akan dapat menentang DS Anwar yang juga merupakan AP Permatang Pauh.

Bravo Tun M... tapi bagi aku ia tetap satu pembaziran. Dendam Tun M pada DS Anwar masih membara. Penglibatan Tun M hanya mempercepatkan kejatuhan UMNO.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama