Pengikut Setia - Terima Kasih

Rabu, 6 Mei 2009

Bila teknologi Semakin Berkembang




PENGERUSI Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Sumber Manusia Negeri Terengganu, Ahmad Razif Abd. Rahman, menunjukkan salah sebuah komputer riba e-book seberat 1.1.kilogram yang baru tiba di kilang pemasangan di Gong Badak. Seramai 23 ribu pelajar darjah lima di seluruh negeri Terengganu akan memperolehi kemudahan komputer riba e-book yang disediakan oleh kerajaan negeri manakala selebihnya akan dipasang di kilang pemasangan di Gong Badak untuk fasa kedua. - Foto Imran Makhzan -diambil dari Bharian


Begitulah bila teknologi semakin canggih, kita tidak boleh menolak teknologi. Kini budak darjah lima dah mula guna e-book. Pasti ada ruang untuk usb port dan boleh pula mainkan video, mungkin berlaku perluasan tontonan vidio lucah dan lain-lain perkara negatif. Benda ini tidak dapat dielakan daripada berlaku, pasti ada murid yang salah guna.

Guru-guru pastinya diarah bersedia, kemudian bertambah beban kerja, tak pasal-pasal perlu pulak periksa setiap laptop. Entahlah, aku sendiri tak tahu apa akan berlaku seterusnya. Dengan telefon gengam pun dah tidak terlayan.

2 ulasan:

  1. Kat area kediaman sy, byk kes rumah atau kereta cikgu kena pecah..yg hilang ? laptop !

    BalasPadam
  2. salam
    saya sendiri pun pakai laptop ketika umur 14 tahun. Apa ya motif kasi budak2 ni guna laptop?Tak cukupkah makmal komputer untuk perkenalkan mereka dengan dunia ict?
    Kalau ia digunakan dalam bilik darjah kesianlah kat cikgu2 nak monitor anak2 muridnya.Dan penyalahgunannya pasti ada.
    cuma saya terus wonder,kenapa ia perlu dilaksanakan..

    BalasPadam

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama