Pengikut Setia - Terima Kasih

Rabu, 12 Ogos 2009

Demo - Pak Samad ajak buat lagi..


Pak Samad usul demo anti-PPSMI
Jimadie Shah Othman | Aug 12, 09 2:57pm
Datuk A Samad Said akan mengutarakan cadangan berdemonstrasi sekali lagi bagi mendesak pemansuhan serta-merta dasar Pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) dalam satu mesyuarat Gabungan Mansuhkan PPSMI (GMP) hujung minggu ini.

"Ya, memang cadangan asalnya dari mulut saya. Saya akan lontarkan saja," kata sasterawan negara itu kepada Malaysiakini petang ini.

"Kalau dituntut (berdemo) dan atas sebab-sebab yang munasabah dan luhur, apa salahnya."

3 ulasan:

  1. Salam.
    Wah, seronoklah FRU dan PDRM kerana bakal ada satu lagi sesi latihan 'simulasi ala-ala realiti' untuk mereka! Semakin hebatlah aksi mereka selepas ini. Maklum sahaja, generasi PPSMI kata, "practise makes perfect"...

    BalasPadam
  2. Apa kata Pak Samad buat demo untuk cadangkan kerajaan martabatkan bahasa Kebangsaan. Guna bahasa kebangsaan secara total di semua sekolah. Sekolah Cina dan Tamil kena guna bahasa Kebangsaan sebagai bahasa pengantar utama. Saya akan sokong!

    BalasPadam
  3. 1.marni
    Nampaknya rakyat tidak takut dengan tomahan budaya buruk demo, kerana rakyat lebih tidak percaya tentang janji pemansuahn PPSMI

    2.Tanpa nama
    Saya juga sokong cadangan anda.. tengok logo penyatuan malaysia yang ada di blog saya. Tapi kita kena lawan sikit demi sikit..
    Mulakan dengan PPSMI..

    BalasPadam

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama