Pengikut Setia - Terima Kasih

Isnin, 24 Ogos 2009

Khairy Agenda dua dalam Satu



Khairy Jamaludin telah bermain politik dalam PRK Permatang Pasir (N11- bukan H1N1). Tindakan beliau cuba memperbodohkan pengundi apabila mengatakan yang mengundi PAS tidak membawa PAS memegang jawatan exco. Sedangkan semua tahu yang KJ sendiri bagaikan ditikam dari belakang apabila calon yang kalah denganya, D.Mukhriz dilantik menjadi Tim. Menteri. Turut dilantik ke jawatan Tim. Menteri ialah Naib beliau D.Razali Ibrahim. KJ bukan tidak tahu seperti kata SIASAH Tetapi KJ memasang jerat, pertama untuk menarik simpati sambil memalukan PM Najib yang menyisihkan beliau, kedua memberi masalah kepada UBN dalam PRK Permatang Pasir.

Tak Percaya? Ya Khairy sengaja membawa masalah kepada UBN yang memang bermasalah ditambah dengan calon yang bagaikaan biawak hidup(masalah besar). Khairy melemparkan tuduhan pelik apabila mengatakan ada pengundi hantu PAS DUN Permatang Pasir. Tindakan Khairy seolah-olah cuba mengaitkan SPR dan JPN berkerjasama dengan PAS. Tindakan ini tentu sekali dangkal kerana PAS bukanlah kerajaan pusat sedangkan JPN dan SPR merupakan agensi dibawah kerajaan pusat. Tindakan Khairy itu tentu sekali mencuit bekas ketuanya yang kini menteri Dalam Negeri yang menjaga JPN. Sebab itu SPR lekas-lekas mencabar agar Khairy kemukakan bukti tentang wujudnya pengundi hantu di Permatang Pasir.

SPR kemudianya mengesahkan tiada pengundi hantu seperti didakwa Khairy. Tetapi tindakan Khairy telah menyusahkan UBN, apa tidaknya penyokong UBN yang cetek pemikiran sanggup membuat provokasi akhir sehingga memaksa Zahid Hamidi masuk campur setelah gagal mendengar arahan pegawai SPR.

Apapun Khairy, Ketua Pemuda yang cuba disisihkan berjaya membalas dendam secara licik. PM Najib akan dimalukan sekali lagi, TPM Muhyidin, panglima perang UBN, masih kempunan kemenangan, satu-satunya peluang yang muncul didepan mata ialah PRK DUN Kota Seputeh, itupun jika UBN berani mengambil peluang dengan melompatnya ADUN Lunas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama