Pengikut Setia - Terima Kasih

Selasa, 4 Mei 2010

SPR tidak perlu Mafrel - Rakyat Malaysia Perlukan!!




SIBU - Pemantau Pilihan Raya Bersih dan Adil (Mafrel) atau pertubuhan bukan kerajaan (NGO) seumpamanya tidak diperlukan untuk menjadi pemerhati bebas kepada perjalanan pilihan raya kecil kerusi Parlimen (PRK) Sibu.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar berkata, SPR sudah menyediakan langkah terperinci bagi memastikan pilihan raya itu dapat dijalankan secara adil dan telus.

“Mafrel tidak diperlukan di pilihan raya kecil Hulu Selangor baru-baru ini dan kita juga tidak memerlukan mereka sebagai pemerhati di pilihan raya kecil Sibu.

“Kita sudah membentuk enam pasukan penguatkuasaan dan wakil-wakil calon yang akan bertanding dijemput sebagai anggotanya,” katanya kepada pemberita, di sini, semalam.

Hari penamaan calon bagi pilihan raya kecil Parlimen Sibu ditetapkan pada 8 Mei dan hari pengundian pada 16 Mei, jika ada pertandingan.

"SPR mengadakan taklimat kepada semua yang terlibat dengan pilihan raya itu.

"Penyertaan wakil-wakil calon bertanding akan membolehkan mereka menjadi pemerhati di pusat pengundian, pusat pengiraan dan memantau proses berkempen," katanya.

Menurut Ahmad, SPR mengiktiraf peranan Mafrel dalam sembilan pilihan raya kecil sebelum di Hulu Selangor, tetapi ia gagal menghantar sebarang maklum balas atau laporan kepada SPR.

“Pengundi atau calon tidak perlu bimbang kerana kita sudah melaksanakan 12 pilihan raya umum dan lebih 300 pilihan raya kecil selama ini dan kita juga sentiasa mengemas kini sistem kita.

“Penyertaan wakil calon dalam pasukan penguatkuasaan kita sudah memberi jaminan mengenai keadilan dan ketelusan,” katanya.

Ahmad turut mengingatkan semua calon dan wakil mereka supaya memiliki pengetahuan mengenai peraturan dan undang-undang pilihan raya. - s.i.n.i


P/s- Kami tidak perlukan di Hulu Selangor dan kini tidak perlukan di Sibu... Ye betul, strategi di Hulu Selangor dah kena. Hari pertama gantung gambar togak arak.. hari kedua gantung gambar pengkianat negara... selagi tak di laporkan buat tak reti..bila orang PKR ambil tindakan sendiri kena tangkap dengan polis.. s.i.n.i

1 ulasan:

  1. Blog saudara telah kami link di http://mybloghub.my/ .....dalam usaha untuk berkembang kami berharap jika saudara dapat meletakkan link kami pula di blog saudara...terima kasih

    http://mybloghub.my/

    BalasPadam

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama