Pengikut Setia - Terima Kasih

Jumaat, 7 Mei 2010

Parkasa - Perkosa - 1

Tulisan D. Zaid Ibrahim telah menimbulkan kontroversi apabila mengatakan titah sultan selangor berkenaan tidak boleh berpolitik dalam masjid adalah pendapat peribadi semata-mata atau nasihat sahaja dan bukannya satu arahan kerana Sultan atau Raja di Malaysia mengamalkan sistemRaja Berpelembagaan. Dengan kata lain raja-raja terikat dengan undang-undang dan bukannya seperti dahulu apabila titah menjadi undang-undang.
Walaubagaimanapun pelik lagi ajaib apabila terdapat bukti yang UMNO/BN menggunakan masjid, tiada pula tindakan atau kenyataan dari MAIS
Kenyataan ini telah mengundang demontrasi haram oleh PERKASA. Ketua Wira Perkasa mengamuk dan menghalau orang-orang PKR keluar dari Selangor jika tidak dapat menurut perintah Sulatan Selangor. Penakiri sekali ingin tegaskan jika tidak dapat ikut perintah Allah maka keluarlah kamu dari bumi Allah. Takkan isteri ketua wira perkasa tak tutup aurat, tak takot Allah kot?

Satu lagi persoalan yang timbul kenapa polis tidak ambil tindakan menyuraikan perhimpunan tersebut? Faktanya balai polis adalah sebaris dengan pejabat PKR. Takkan dapat permit untuk berhimpun dalam masa yang singkat?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama