Pengikut Setia - Terima Kasih

Sabtu, 10 Oktober 2009

Beli Kapal, Projek lagi untuk Kroni.


KD Inderapura yang terbakar semalam terbakar lagi selepas beberapa jam dipadamkan. Ini dipercayai KD Inderapura berpura-pura telah padam, selepas ditinggalkan, kapal pengankut tersebut terbakar lagi. Ini berita buruk dan memalukan bagi TLDM yang merupakan satu cabang tentera Malaysia yang bersiap sedia menangani ancaman perang dari Indonesia dimana rakan mereka tentera darat sedang mengundi dan baru sahaja mendapat bandar yang terlebih dahulu dimiliki oleh tentera laut di lumut.

Tetapi ini berita baik bgi kroni, Menteri Pertahanan meninmbang untuk membeli kapal lain. TLDM yang baru sahaja menerima kapal selam pertama yang berharga lebih 4 bilion, bakal membeli pula kapal pengankut. Tindakan ini tentu menimbulkan reaksi yang tidak senang dikalangan rakan mereka terutama tentera darat. Sudahlah tentera laut terlebih dahulu mendapat bandar tentera laut iaitu lumut, memiliki perbagai peralatan canggih, kini berpeluang pula memiliki kapal baru hasil dari tindakan tidak menyelenggara dengan baik yang menyebabkan litas pintas dan memadamkannya pula tidak sempurna.

Cuma yang merisaukan Penakiri ialah pembelian KD Tunku Abdul Rahman memakan korban Altuntuya, maka apa nasib untuk penggantian Inderapura.

1 ulasan:

  1. Salam. Baru balik dari perancis. .... mungkin kapal dari perancis lagi dibeli.

    BalasPadam

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama