Pengikut Setia - Terima Kasih

Sabtu, 5 September 2009

Tanda-tanda PRK Bagan Lalang

1. Kerajaan kaji bonus kakitangan awam


KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan sedang berbincang dengan Cuepacs mengenai tuntutan bayaran bonus untuk kakitangan awam pada tahun ini.

Sehubungan itu, Perdana Menteri berkata, Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Mohd Sidek Hassan sedang dalam perundingan mengenai perkara itu. s.i.n.i

“Tunggulah...KSN tengah berbincang dengan Cuepacs,” katanya pada sidang media selepas meninjau keadaan kuarters Jabatan Kerja Raya (JKR) di di Batu 2 1/2 Jalan Cheras kira-kira setengah jam, di sini, semalam.

2. Najib umum RM28j bina kuarters baru JKR

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak semalam mengumumkan peruntukan RM28 juta membina kuarters Jabatan Kerja Raya (JKR) yang baru bagi menggantikan kuarters jabatan itu yang serba kekurangan dan berkeadaan usang di Batu 2 1/2 Jalan Cheras, dekat sini.

Perdana Menteri yang melakukan lawatan mesra ke kuarters itu di sini, semalam, berkata sebanyak 120 unit kuarters baru JKR kelas G itu akan dibina di Batu 4 1/2 Jalan Sungai Besi, di sini yang dijangka siap dalam tempoh 30 bulan.

“Baru-baru ini Menteri Kerjaraya, Datuk Shaziman (Abu Mansor) memaklumkan kepada saya mengenai kedudukan kakitangan JKR yang tinggal di dalam kuarters yang begitu buruk dan terhimpit kedudukan mereka. s.i.n.i


1. Dialog penduduk, MB kecoh

Suasana tegang berlaku pada majlis dialog antara Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bersama penduduk Seksyen 23 Shah Alam di Dewan Bankuet, Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) semalam ekoran bantahan penduduk beragama Islam terhadap cadangan pemindahan kuil sedia ada di Seksyen 19 Shah Alam ke tapak baru di kawasan mereka.

2. Kerajaan perlu jelaskan kenapa kes Anwar tertangguh lama

KUALA LUMPUR 5 Sept. - Kerajaan diminta memberi penjelasan kepada rakyat mengapa perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Mohd. Saiful Bukhari Azlan masih tidak dapat berlangsung sehingga kini.

3. Melayu perlu bersatu

PADANG RENGAS 5 Sept. - Orang Melayu diingatkan supaya bersatu memperjuangkan agama Islam dan mempertahankan institusi raja- raja daripada diperkotak-katikkan pihak tertentu.

4. MPPP cuba halau peniaga


PULAU PINANG 5 Sept. - Suasana di persiaran kaki lima berdekatan Bazar Chowrasta, Jalan Penang di sini hari ini kecoh gara-gara tindakan kakitangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) cuba menghalau para peniaga beroperasi di situ.


Seperti yang dimaklumkan, PRK Bagan Lalang ialah PRK yang paling kritikal dalam senarai PRK yang dilalui oleh BN,sebab utamanya ialah kerana PRK Bagan Lalang BN akan bertindak mempertahankan kerusi milik sendiri di negeri yang telahpun hilang majaroti 2/3.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama