Pengikut Setia - Terima Kasih

Jumaat, 4 September 2009

Malaysia yang haru biru..

Sebelum ini saya ada menulis satu tajuk pendek Salam Merdeka..Selamatkan Negara..

ianya merayu supaya negara ini diselamatkan dari pegangan asing keatas syarikat GLC strategik negara, selamatkan dari KPN yang dikawal dan dari H1N1.

1. Kini, setelah BERNAS dan sebelum itu lagi TH Plantation dijual sahamnya kepada orang asing, kini kerajaan bercadang untuk menjual Saham Sime Darby pula. Sime Darby merupakan sebuah syarikat pemilik ladang kelapa sawit dan getah terbesar dunia hasil gabungan dengan Golden Hope dan Guthri selain Sime Darby sendiri. Sime Darby juga pemilik Subang Jaya Medical Center yang kini dikenalai sebagai Sime Darby Medical Center yang turut bercadang mengambil IJN tidak lama dulu.

Sime Darby turut terlibat dalam pembangunan hartanah bertaraf tinggi merupakan sebuah syarikat yang terkaya selepas Petronas di Malaysia. Masa zaman Tun M dulu, dengan bantuan antaranya TS Khalid Ibrahim, Guthri berjaya diambil alih dari Britain, tapi sampai zaman Najib..jual.jual..jual s.I.n.I

2. KPN TS Musa Hasan yang baru disambung kontraknya dengan PDRM sebagai Ketua Polis bat kali kedua hari ini memberi amaran agar rakyat tidak terlibat dengan perhimpunan nyalaan lilin bagi membantah perhimpunan kepala lembu.S.iN.i

Syabas, belum berhimpun telah diberi amaran, tapi pelik, perhimpunan berdarah kepala lembu tiada tindakan walaupun polis turut ada. Alasan Musa ialah kes ini sedang disiasat oleh itu tidak perlu perhimpunan, jadi mengapa pula Men. KDN DS Hishamudin boleh bertemu dengan penganjur perhimpunan kepala lembu berdarah yang sedang disiasat?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama