Pengikut Setia - Terima Kasih

Jumaat, 7 Ogos 2009

Berita bodoh untuk orang Melayu

Tiada berita dalam berita harian dan tiada kebenaran dalam utusan, anda tidak akan dapat mengetahui bahawa satu penemuan penting telah ditemui semasa lawatan koroner ke wisma masalam jika anda sekadar membaca utusan dan berita harian.

utusan

bharian

Penemuan penting tersebut hanya boleh anda baca jika anda tidak takut dengan kebenaran dan klik ke laman web bebas seperti malaysiakini

Mungkin pihak kerajaan melalui medianya ingin menyorok tentang penemuan darah ditangga plaza masalam kerana takut akan spekulasi orang awam. Tetapi bangkai gajah manakan boleh ditutup, dengan teknologi ict kini, rakyat akan kuat berspekulasi yang TBH memang dibunuh kerana media kerajaan menyembunyikan penemuan penting tersebut. Secara peribadi aku lebih suka TBH bunuh diri. Tak sanggup jika benar TBH dibunuh oleh pegawai kerajaan berbangsa Melayu Islam. Tentu banyak spekulasinya, tetapi kebenaran tetap akan datang.

YB Saari Sungib pernah berkata kepadaku, ISA itu bukan sahaja zalim kepada yang ditahan, tetapi juga kepada pegawai polis yang menyiasat, ini kerana, dengan kekebalan undang2 semasa menyiasat mereka bisa melakukan apa sahaja. Apabila mereka memukul dan menyiksa tahanan, maka mereka mengumpul dosa yang pasti akan dibalas diakhitat kelak, tidakkah ini bermakna mereka menzalimi diri mereka sendiri?

Selain itu,utusan tanpa segan silu menyiarkan berita mengenai serbuan keatas seorang exco kerajaan negeri selangor, turut disebut nama exco tersebut, tetapi rakannya bharian didapati cukup berhati-hati apabila tidak menyebut nama seorang ADUN terengganu yang ketika ditangkap siap jumpa RM 5ooo.00 sekali. Inilah dwi piawaian yang diamalkan oleh dua akhbar berbahasa Melayu yang mengaku sebagai arus perdana. Tetapi apa yang dapat dirumuskan tidak lain dan tidak bukan hanya untuk memperbodohkan pemikiran orang2 Melayu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalian digalakan untuk berkomunikasi dengan PenaKiri.
Tolong tegur dan beri sebarang cadangan untuk kebaikan bersama